Vacatures bij onze partners

Orion Engineering

MA-IT

CORPORATE RECRUITER

Momenteel zijn we op zoek naar een Corporate Recruiters voor onze snelgroeiende organisatie.
Je komt bij MA-IT MyAutomation op een van onze vestigingen te werken in een prachtige functie
die volop uitdaging, vrijheid en doorgroeimogelijkheden biedt.

MA-IT is binnen tien jaar uitgegroeid tot een van de grootste spelers binnen de industriële
automatisering en heeft momenteel ongeveer 150 specialisten in dienst. In deze periode hebben
we meer dan 350 bedrijven in bijna alle sectoren geholpen in projecten met
maatwerkoplossingen van het hoogste niveau.

DIT IS WAT JE GAAT DOEN

We adviseren over software- en hardware projecten in de industriële automatisering en voeren
deze projecten ook uit. Bij MA-IT hebben we allerlei engineers; van getalenteerde junioren tot
doorgewinterde consultants. MA-IT en haar engineers blijven groeien. Dit bereiken we door onze
mensen te waarderen en de ontwikkeling in de groei te stimuleren.

Als Corporate Recruiter ben je verantwoordelijk voor het vinden van talenten in de industriële
automatisering op het gebied van PLC/SCADA/Robotica, IT-hybride en Hardware Engineering
voor onze vestiging Eindhoven.

Je zoekt, vindt en benadert op een creatieve manier de beste professionals in deze nichemarkt,
onder andere via de bekende platforms. Je bouwt een netwerk op en bent erg goed in het
onderhouden hiervan. In het gehele inhuurproces ben je van a tot z nauw betrokken, van het
eerste contactmoment tot het maken van het contract.

In deze functie voer je sollicitatiegesprekken en vertel je het eerlijke verhaal van MA-IT, daarbij
weet je het heel aantrekkelijk te maken om bij ons te komen werken! Zo ben je administratief
ijzersterk, proactief, kun je prioriteiten stellen, ben je organisatorisch sterk, communicatief
vaardig en tot slot zeer flexibel.

WERKZAAMHEDEN

  • Je bent voortdurend via diverse wervingskanalen actief op zoek naar nieuwe IAprofessionals
    voor MA-IT
  • Je schrijft pakkende vacatureteksten
  • Je bent proactief bezig met het opbouwen en uitbouwen van je netwerk
  • Je blijft op de hoogte van ontwikkelingen in de markt
  • Je werkt aan goede employer branding
  • Je voert de arbeidsvoorwaarden gesprekken met de kandidaat
  • Met je sterke inlevingsvermogen weet je met enthousiasme de talenten te matchen met
    de functies binnen MA-IT

WAT NEEM JE MEE?

Je neemt de mentaliteit mee om jezelf te blijven ontwikkelen. Bij MA-IT krijg je hiervoor ook zeker
alle ruimte en middelen. Zie je veel overeenkomsten met de volgende ervaring? Ga dan met ons
het gesprek aan!

  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau
  • Je hebt minimaal 2 jaar recruitment ervaring binnen de industriële automatisering
  • Jou is geen onlinewervingskanaal onbekend en jij bent hierop graag te vinden
  • Je bent zeer flexibel
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Eigenschappen die je bezit: ondernemend, creatief, planmatig en gestructureerd kunnen
    werken, organiserend en coördinerend vermogen en communicatief vaardig

DIT BIEDEN WE JE

  • Natuurlijk een goed salaris en pensioenopbouw
  • Auto van de zaak of mobiliteitsbonus en kilometervergoeding
  • Een vast contract
  • Netto vergoedingen voor telefoon, laptop en internet
  • 25 vakantiedagen (mogelijkheid tot 12/13 extra ATV dagen)
  • Thuiswerk vergoeding
  • Persoonlijk IT-budget van €250,- per jaar
  • Een bijna onbeperkt opleidingsbudget om te investeren in een leven lang leren
  • Prettige collega’s, volop afwisseling en een 1-0 voorsprong door onze reputatie in de
    markt!

Kijk voor meer vacatures en informatie op onze site:

Carrière


Contact gegevens
Fabian Grootfaam, Talent Development Manager
Tel. 085 – 130 25 26
Mail: grootfaam@ma-it.nl

Nu solliciteren

JUNIOR ACCOUNTMANAGER

Momenteel bieden we de mogelijkheid om als Junior Accountmanager aan de slag te gaan bij
onze snelgroeiende organisatie. Je komt bij MA-IT MyAutomation te werken in een prachtige
functie die volop uitdaging, vrijheid en doorgroeimogelijkheden biedt.
MA-IT is binnen 14 jaar uitgegroeid tot een van de grootste spelers binnen de industriële
automatisering en heeft momenteel ongeveer 150 specialisten in dienst. In deze periode hebben
we meer dan 350 bedrijven in bijna alle sectoren geholpen in projecten met
maatwerkoplossingen van het hoogste niveau.

DIT IS WAT JE GAAT DOEN

We adviseren over software- en hardware projecten in de industriële automatisering en voeren
deze projecten ook uit. Bij MA-IT hebben we allerlei engineers; van getalenteerde junioren tot
doorgewinterde consultants. MA-IT en haar engineers blijven groeien. Dit bereiken we door onze
mensen te waarderen en de ontwikkeling in de groei te stimuleren.
Als Junior Accountmanager heb je veel eigen verantwoordelijkheid die altijd bestaat uit een
binnendienst en een buitendienst functie. Je houdt je creatief bezig met het opleveren van
oplossingen voor onze klanten. Je luistert goed naar de klant en bent een gesprekspartner op
niveau waardoor je ook in de adviserende rol stapt om tot het beste resultaat te komen.
We hebben een ijzersterkte reputatie in de markt als hoogstaande dienstverlener in de
industriële automatisering. Jij houdt je bezig met het onderhouden van deze relaties en je gaat
ze verder uitbouwen.
In deze commerciële functie richt jij je ook op het uitbouwen van je netwerk door potentiële
nieuwe klanten actief te benaderen. Zo ben je volhardend, proactief, kun je prioriteiten stellen,
ben je organisatorisch sterk, communicatief vaardig en tot slot zit verkopen

WERKZAAMHEDEN

  • Je bent verantwoordelijk voor het onderhouden en uitbouwen van relaties met bestaande
    klanten
  • Je bent proactief bezig met het opbouwen van een nieuw netwerk
  • Je brengt onze eigen oplossingen extra onder de aandacht in de markt
  • Je speelt in op de technische ontwikkelingen bij klanten en binnen de markt
  • Het proactief verwerven van projecten
  • Je kijkt op strategisch niveau mee naar groeikansen voor het bedrijf

WAT NEEM JE MEE?

  • Natuurlijk een goed salaris en pensioenopbouw
  • Auto van de zaak of mobiliteitsbonus en kilometervergoeding
  • Een vast contract
  • Een aantrekkelijke bonus regeling
  • 25 vakantiedagen (mogelijkheid tot 12/13 extra ATV dagen)
  • Netto vergoedingen voor telefoon, internet en thuiswerken
  • Persoonlijk IT-budget van €250,- per jaar
  • Een bijna onbeperkt opleidingsbudget om te investeren in een leven lang leren
  • Prettige collega’s, volop afwisseling en een 1-0 voorsprong door onze reputatie in de
    markt!

Kijk voor meer vacatures en informatie op onze site:

Carrière

Contact gegevens
Fabian Grootfaam, Talent Development Manager
Tel. 085 – 130 25 26
Mail: grootfaam@ma-it.nl

Nu solliciteren

JUNIOR SOFTWARE ENGINEER INDUSTRIËLE
AUTOMATISERING

Momenteel zijn we op zoek naar een Junior Software Engineer Industriële Automatisering die
zich wil blijven ontwikkelen. Je komt bij MA-IT MyAutomation te werken op de meest
afwisselende projecten in de industriële automatisering.
Je start bij ons gelijk aan een eigen Academy traject van 2/3 maanden. Onder persoonlijke
begeleiding laat je onze procesinstallatie, Magazijn, legofabriek of robots tot leven komen. We
leren jou hoe je een project ontwerp middels ISA-88 en dit ontwerp vertaal naar een Functioneel
Ontwerp(FO). Vanuit het FO wordt de software geschreven en aan de machine getest. Onze job
coach ondersteunt je met het ontwikkelen van je softskills, waardoor je technische skills tijdens
een project nog beter tot z’n recht komen.

DIT IS WAT JE GAAT DOEN

We adviseren over software- en hardwareprojecten in de industriële automatisering. We voeren
deze projecten ook uit. Bij MA-IT hebben we allerlei engineers; van getalenteerde junioren tot
doorgewinterde consultants.
Je houdt je onder toezicht van de lead engineer bezig met het ontwikkelen van software voor
uitdagende industriële projecten. Vanuit een aangeleverd FDS ontwikkelt je de software voor de
PLC en de visualisatie. Onze klantenkring is zeer divers, waardoor er projecten uitgevoerd
worden in diverse branches. Van machinebouw, maritieme tot Food & Feed. MA-IT is merk
onafhankelijk. Daardoor doe je ervaring op met PLC/SCADA-systemen van diverse merken.
Door de combinatie van vrije ontwikkelingsmogelijkheden in Trainingen/certificaten/cursussen en
projectmatige werkzaamheden in verschillende sectoren ben je bij MA-IT veel sneller senior
engineer! Hierbij heb je altijd het team van MA-IT op de achtergrond, waarmee je een hechte
band creëert.

WERKZAAMHEDEN

  • Het opzetten van een functionele beschrijving(FO) voor kleine machine of process
    besturing
  • Het vertalen van functionele beschrijvingen naar PLC-, SCADA- en/of HMI-applicaties
  • Het in bedrijfstellen van geautomatiseerde machines en besturingen in binnen en
    buitenland
  • Het verzorgen van de projectdocumentatie (o.a. gebruikershandleidingen, planningen,
    rapportages etc.)

WAT NEEM JE MEE?

Je neemt de mentaliteit mee om jezelf te blijven ontwikkelen. Bij MA-IT krijg je hiervoor ook zeker
alle ruimte en middelen. Zie je een hoop overeenkomsten met de volgende ervaring? Ga dan
met ons het gesprek aan!

  • Een afgeronde technische HBO opleiding, zoals elektrotechniek, mechatronica,
    automatiseringstechniek of IT, of je hebt een HBO werk- en denkniveau verkregen door
    relevante werkervaring
  • 1 jaar relevante werkervaring met PLC-systemen (zoals Siemens TIA Portal, Allen￾Bradley, B&R of Beckhoff)
  • Stilstand in je ontwikkeling is voor jou geen optie.
  • Je communiceert soepel met klanten en collega’s en hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

DIT BIEDEN WE JE

MA-IT ACADEMY

MA-IT levert Kennis en Kunde voor de Industriële Automatisering en IT. Om kennis te kunnen
leveren dienen onze engineers op te hoogte te zijn van de laatste technieken en systemen.
Daarom hebben we onze eigen IA Professionals Academy opgericht.

Je volgt op onze Academy korte systeem trainingen of zelfs een complete opleiding tot Software
Engineer. Naast de technische aspecten komen in onze academy ook soft skills aanbod; door
trainingen en begeleiding van onze Jobcoach. Elk opleidingstraject is bij ons maatwerk,
waardoor jij de maximale groei kunt behalen.

Onze Academy is uitgerust met onder andere een ABB-robot, een geautomatiseerd magazijn,
een volwaardige frisdrankfabriek en diverse kleinere trainingsopstellingen. We blijven investeren
in onze Academy, waardoor er altijd nieuwe systemen en technieken voorhanden zijn om mee te
trainen.

ARBEIDSVOORWAARDEN

  • Natuurlijk een goed salaris en pensioenopbouw
  • Een vast contract
  • Een jaarlijkse winstuitkering
  • 25 vakantiedagen (mogelijkheid tot 12/13 extra ATV dagen)
  • Netto vergoedingen voor telefoon, internet en thuiswerken
  • Persoonlijk IT-budget van €250,- per jaar
  • Een bijna onbeperkt opleidingsbudget, om te investeren in een leven lang leren
  • 5 flexdagen om met collega’s nieuwe technieken uit te proberen
  • Toegang tot ons LMS (Learning management system)
  • Prettige collega’s, afwisselende uitdagende projecten met diverse technologieën en nog
    veel meer!

Contact gegevens
Fabian Grootfaam, Talent Development Manager
Tel. 085 – 130 25 26
Mail: grootfaam@ma-it.nl

Nu solliciteren

JUNIOR/TRAINEE HARDWARE ENGINEER EPLAN

Momenteel zijn we op zoek naar een Junior/Trainee Hardware Engineers. We zijn als bedrijf
EPLAN gecertificeerd. Bij MA-IT MyAutomation hebben we een bijna onbeperkt
opleidingsbudget, zodat jij je kunt blijven ontwikkelen in je kennis en kunde.

Je start direct aan ons eigen Academy traject van 2/3 maanden. Onder persoonlijke begeleiding
van onze trainers leer je alle facetten van het vak Hardware Engineering. Dit doen we o.a. door
je de gehele besturingskast van onze interne procesinstallatie te laten ontwerpen in EPLAN P8.
Je doet kennis op van EPLAN P8, componenten, functionele decompositie, datacommunicatie,
safety en diverse normeringen. Hierna bieden we jou de mogelijkheid om EPLAN Certified
Engineer te worden.

DIT IS WAT JE GAAT DOEN

We adviseren over software- en hardware projecten in de industriële automatisering. We voeren
deze projecten ook uit. Bij MA-IT hebben we allerlei engineers; van getalenteerde junioren tot
doorgewinterde consultants.

Als Junior/Trainee Hardware Engineer EPLAN-ontwerp je elektrische oplossingen voor de
industriële installaties. Je levert elke keer onder begeleiding van de Lead Engineer oplossingen
van hoge kwaliteit in verschillende omgevingen. Je houdt je hierbij vast aan diverse standaarden,
zoals b.v. ISA 88 en IEC 81346, om complexe projecten uit te denken en te ontwerpen. Onze
klantenkring is zeer divers, waardoor er projecten uitgevoerd worden in diverse branches. Van
machinebouw, maritiem tot de procesindustrie.

De werkzaamheden kunnen plaatsvinden vanuit ons interne Hardware Engineeringscentrum of
bij klanten op locatie.

WERKZAAMHEDEN

  • Je gaat werken met hogere programmeertalen, .NET/C++/C# of python
  • Je blijft jezelf ontwikkelen op het gebied van IA, IT en Robotica
  • Je communiceert met PLC-systemen, SCADA of HMI’s die de productielijnen besturen
  • Je werkt aan uitdagende, afwisselende projecten
  • Je helpt mee aan de kennisoverdracht aan jonge engineers

WAT NEEM JE MEE?

Je neemt de mentaliteit mee om jezelf te blijven ontwikkelen en bij MA-IT krijg je hier ook zeker
alle ruimte en middelen voor. Daarnaast heb je al het volgende in huis:

  • HBO werk- en denkniveau met een afgeronde Elektrotechniek of Mechatronica opleiding
  • Relevante werkervaring als Electro Technicus/Hardware Engineer in de industriële
    automatisering wordt gezien als Pre
  • Ervaring met EPLAN P8 en de EPLAN Data Portal wordt gezien als Pre
  • Stilstand in je ontwikkeling is voor jou geen optie
  • Je communiceert soepel met klanten en collega’s en hebt een goede beheersing van de
    Nederlandse taal

DIT BIEDEN WE JE

MA-IT ACADEMY

MA-IT levert Kennis en Kunde voor de Industriële Automatisering en IT. Om kennis te kunnen
leveren, dienen onze engineers op te hoogte te zijn van de laatste technieken en systemen.
Daarom hebben we onze eigen IA Professionals Academy opgericht.

Je volgt op onze Academy korte systeemtrainingen of zelfs een complete opleiding tot Hardware
Engineer. Naast de technische aspecten komen in onze academy ook soft skills aan bod door
trainingen en begeleiding van onze Jobcoach. Elk opleidingstraject is bij ons op maat gemaakt,
waardoor jij de maximale groei kunt behalen.

Onze Academy is uitgerust met onder andere een ABB-robot, een geautomatiseerd magazijn,
een volwaardige frisdrankfabriek en diverse kleinere trainingsopstellingen. We blijven investeren
in onze Academy, waardoor er altijd nieuwe systemen en technieken voorhanden zijn om mee te
trainen.

ARBEIDSVOORWAARDEN

  • Natuurlijk een goed salaris en pensioenopbouw
  • Een vast contract
  • Reiskostenvergoeding van 0,23 cent p/km
  • Een jaarlijkse winstuitkering
  • 25 vakantiedagen (mogelijkheid tot 12/13 extra ATV dagen)
  • Netto vergoedingen voor telefoon, internet en thuiswerken
  • Persoonlijk IT-budget van €250,- per jaar
  • Een bijna onbeperkt opleidingsbudget om te investeren in een leven lang leren
  • 5 flexdagen om met collega’s nieuwe technieken uit te proberen
  • Toegang tot ons LMS (Learning management system)
  • Prettige collega’s, afwisselende uitdagende projecten met diverse technologieën en nog
    veel meer!

Kijk voor meer vacatures en informatie op onze site:

Carrière

Contact gegevens
Fabian Grootfaam, Talent Development Manager
Tel. 085 – 130 25 26
Mail: grootfaam@ma-it.nl

Nu solliciteren

HYBRIDE SOFTWARE ENGINEER, WAT IS DAT?

MA-IT biedt je de unieke kans om je verder te ontwikkelen naar een functie met toekomst. Als
Junior/Trainee Hybride Software Engineer neem je programmeer kennis van .NET/C++/C# of
Python mee de industriële automatisering in. Je ziet jouw software tot leven komen in diverse
productielijnen. Je komt te werken op een van onze vestigingen.
Je start bij ons direct aan een eigen Academy traject van 2/3 maanden. Onder persoonlijke
begeleiding leer je hoe je data ontsluit uit machinebesturingen en hoe je machines slimmer
maakt door toepassen van IOT. Je leert om PLC/SCADA-software te ontwikkelen om machines
te besturen. Je eindresultaat test je in ons Experience Center aan het automatisch magazijn,
legofabriek, limonadefabriek of diverse robots. Onze jobcoach ondersteunt je met het
ontwikkelen van je softs skills.

DIT IS WAT JE GAAT DOEN

De productieomgeving wordt steeds meer geïntegreerd in de kantooromgeving. Vanuit een ERPsysteem
worden opdrachten omgezet naar een MES-systeem, waarmee de orders op de diverse
productielijnen worden ingepland. Daarnaast wordt data ontsluiting uit machines, voor predictive
maintenance, kwaliteitsbewaking etc., steeds belangrijker in het moderne productieproces.
Op het koppelvlak tussen deze technieken opereert de Hybride Software Engineer. Als Hybride
Software Engineer zit je tussen de Industriële Automatisering/Robotica en de
Kantoorautomatisering in, waardoor je het beste van deze werelden mee krijgt.
Je gaat je verdiepen in de nieuwste technieken en deelt deze kennis intern en extern ook met de
andere engineers. Want kennis delen is bij MA-IT erg belangrijk. Door in verschillende sectoren
voor diverse klanten van ons aan de slag te gaan, zal je veel variatie in je werk ervaren. Hierbij
heb je altijd het team van MA-IT op de achtergrond, waarmee je een hechte band creëert.

WERKZAAMHEDEN

  • Je gaat werken met hogere programmeertalen, .NET/C++/C# of Python
  • Je blijft jezelf ontwikkelen op het gebied van IA, IT en Robotica
  • Je communiceert met PLC-systemen, SCADA of HMI’s die de productielijnen besturen
  • Je werkt aan uitdagende, afwisselende projecten

WAT NEEM JE MEE?

Je neemt de mentaliteit mee om jezelf te blijven ontwikkelen. Bij MA-IT krijg je hiervoor ook zeker
alle ruimte en middelen. Zie je veel overeenkomsten met de volgende ervaring? Ga dan met ons
het gesprek aan!

  • Je hebt een afgeronde opleiding op HBO- of WO-niveau
  • Je beschikt over de juiste mentaliteit en nieuwsgierigheid
  • Je hebt ervaring met IT-systemen zoals MSsql, C#, C++, .NET, MVC of Python
  • Je bent bereid om kennis op te doen van PLC-besturingen en robotsystemen
  • Je communiceert soepel met klanten en collega’s en hebt een goede beheersing van de
    Nederlandse taal.

DIT BIEDEN WE JE

MA-IT ACADEMY

MA-IT levert Kennis en Kunde voor de Industriële Automatisering en IT. Om kennis te kunnen
leveren, dienen onze engineers op te hoogte te zijn van de laatste technieken en systemen.
Daarom hebben we onze eigen IA Professionals Academy opgericht.

Je volgt op onze Academy korte systeemtrainingen of zelfs een complete opleiding tot Software
Engineer. Naast de technische aspecten komen in onze Academy ook soft skills aan bod door
trainingen en begeleiding van onze Jobcoach. Elk opleidingstraject is bij ons op maat gemaakt,
waardoor jij de maximale groei kunt behalen.

Onze Academy is uitgerust met onder andere een ABB-robot, een geautomatiseerd magazijn,
een volwaardige frisdrankfabriek en diverse kleinere trainingsopstellingen. We blijven investeren
in onze Academy, waardoor er altijd nieuwe systemen en technieken voorhanden zijn om mee te
trainen.

ARBEIDSVOORWAARDEN

  • Natuurlijk een goed salaris en pensioenopbouw
  • Een vast contract
  • Kilometervergoeding van 0,23 cent netto per kilometer
  • Een jaarlijkse winstuitkering
  • 25 vakantiedagen (mogelijkheid tot 12/13 extra ATV dagen)
  • Netto vergoedingen voor telefoon, internet en thuiswerken
  • Persoonlijk IT-budget van €250,- per jaar
  • Een bijna onbeperkt opleidingsbudget om te investeren in een leven lang leren
  • 5 flexdagen om met collega’s nieuwe technieken uit te proberen
  • Toegang tot ons LMS (Learning management system)
  • Prettige collega’s, afwisselende uitdagende projecten met diverse technologieën en nog
    veel meer!

Kijk voor meer vacatures en informatie op onze site:

Carrière

Contact gegevens
Fabian Grootfaam, Talent Development Manager
Tel. 085 – 130 25 26
Mail: grootfaam@ma-it.nl

 

Nu solliciteren

Schneider Electric

Vialis

Vialis zorgt voor veilige, duurzame en beschikbare infrastructuur. Samen met ruim 750 collega’s werken we al ruim honderd jaar aan doorstroming over weg, water, lucht en het spoor voor een leefbaar Nederland. Dit doen we voor publieke klanten zoals provincies en gemeenten, Rijkswaterstaat en ProRail en voor private klanten zoals Schiphol, havenbedrijven en logistieke dienstverleners.

 

Vialis heeft in opdracht van ProRail (onder meer) AHOB’s voor een nieuwe spoorwegovergang ontwikkeld. Een AHOB heeft naast waarschuwingslichten en een bel, een sluitboom waarmee de weg gebarricadeerd wordt als een trein passeert.

 

Inmiddels is de ontwikkeling van de AHOB afgerond en werkt Vialis aan het opzetten van een productielijn. Er is een proces dat specifiek aandacht behoeft: het aanbrengen van reflecterende folie op sluitbomen. Bij de huidige generatie AHOB’s is dit een handmatig en arbeidsintensief proces, daarom is er behoefte aan enige mate van industrialisatie van dit proces. Daarbij wordt gedacht aan een relatief simpele handbediende inrichting om de reflecterende folie ten opzichte van het dragende profiel uit te lijnen en aan te drukken.

 

Vialis stelt voor deze ontwikkeling een stageplaats voor een student werktuigbouwkunde, industrieel ontwerpen of mechatronica beschikbaar voor de duur van 3 tot 6 maanden.

 

De stage valt op te delen in twee fasen, waarvan elke fase naar verwachting zo’n 3 maanden in beslag neemt.

  • Fase 1: het uitwerken van een concept en het realiseren van een ‘proof of concept’
    • Voor de concept vorming zal met schetsen en het CAD pakket Inventor gewerkt worden
    • Voor de proof of concept zal samen met een prototype bouwer gewerkt worden
  • Fase 2: uitdetailleren van het ontwerp en realiseren van de folieplak inrichting

 

Naar gelang je beschikbaarheid is het mogelijk beide fasen of fase 1 uit te voeren.

 

Als je het leuk vind een belangrijke bijdrage te leveren aan het verbeteren van het productie van AHOB’s en geïnteresseerd bent in deze stage, neem dan contact op met Mark de Haan, mark.de.haan@vrsrail.nl of  tel. 06-50065625.

Nu solliciteren

Arcadis

Ben jij het talent die bouwt aan onze duurzame toekomst?

Wat ga je doen?
‘Wat gaat de tijd bij Arcadis snel! Wat heb ik veel geleerd. Over Arcadis, over mezelf, over de markt. Ik heb veel
mensen leren kennen en in prachtige projecten en programma’s gewerkt. In gesprek geweest met klanten om samen
een meer digitale en duurzame toekomst te creëren, hoe gaaf was dat!
‘Improving Quality of Life’ in de praktijk brengen, het verschil maken.
Met de rest van de Young Professionals vorm ik een fijne groep waarmee ik intervisies en masterclasses volg en veel
plezier heb. Inmiddels ben ik erachter welke afdeling het beste bij mij past en ga ik hier met heel veel enthousiasme
aan de slag. Ik ben hier op mijn plek.’

Past dit in jouw toekomstbeeld? Dan zoeken wij jou!
Als deelnemer van het Young Professional Programma vervul je een rol binnen de verschillende marktsectoren waarin
Arcadis actief is: publieke en private klanten. Ook help je de positie en profilering van Arcadis op de markt te
versterken. Denk hierbij aan actuele thema’s als de uitwerking van het klimaatakkoord, opgaven rond energietransitie,
de discussies rondom woningbouw of hoe digitalisering snellere en slimmere oplossingen mogelijk maakt. Maar ook
op bestaande onderwerpen deel je jouw frisse kijk, ideeën, innovaties en plannen. Omdat jij centraal gepositioneerd
bent in de organisatie ontwikkel je snel een groot netwerk, krijg je een goed beeld van onze strategie en de
mogelijkheid om op verschillende plekken in de organisatie actief te zijn.
Het Young Professional Programma begint 1 september 2022. Je start binnen de Growth organisatie. Het doel van het
programma is om in 6 maanden de plek te vinden waar jij je het meest thuis voelt en het beste tot je recht komt,
waarbij je als Young Professional aan de slag gaat. De zoektocht naar de beste plek onderneem je vooral zelf, maar
natuurlijk word je daarin begeleid door ervaren collega’s. Tijdens het programma volg je regelmatig masterclasses,
overleg je met je mede Young Professionals en draai je mee in offertes, opdrachten en proposities.
Binnen de Growth organisatie draait alles om het positioneren van Arcadis als innovatieleider en voorkeurspartner van
onze klanten. Je wordt gekoppeld aan een begeleider binnen een sector en groeiprioriteit waar jij met jouw
achtergrond het beste bij past en affiniteit mee hebt. Denk bijvoorbeeld aan digitalisering, energietransitie,
verstedelijking en diverse duurzaamheidsthema’s zoals klimaatadaptatie, circulariteit en biodiversiteit. Maar ook
industrie is een specifiek focuspunt.
Je gaat je hier verder in verdiepen, ontdekt wat de belangrijkste markttrends en nieuwste ontwikkelingen zijn en leert
wat onze klanten belangrijk vinden.
Help jij ons verder vernieuwen en innoveren?
Kortom, tijdens ons Young Professional Programma ga je:

  • Onderzoeken wat onze klanten drijft;
  • Werken aan zowel kleine als grote uitdagende projecten;
  • Werken aan business cases en propositieontwikkeling;
  •  Deelnemen aan workshops en masterclasses;
  • Jouw plek in de organisatie vinden;
  • Onze visie: ‘Improving Quality of Life’ uitdragen.

Dit alles in een dynamische omgeving. Elke dag is anders!

Wat vragen wij?
Wij zoeken enthousiaste, leergierige en jonge medewerkers. Je hebt (per 1 september) een (technische) studie op hbo
of wo niveau afgerond en maximaal 2 jaar werkervaring.
Daarnaast herken jij jezelf in de volgende uitspraken en competenties:

  • Je hebt affiniteit met digitalisering en duurzaamheid;
  • Je bent klantgericht;
  • Je bent ondernemend ingesteld en betrouwbaar;
  • Je bent proactief, daadkrachtig en zelfredzaam;
  • Je werkt gestructureerd en bent goed in het stellen van prioriteiten;
  • Je bent creatief, open-minded en sociaal en communicatief sterk;
  • Je bent in staat om zelf verantwoordelijkheid te nemen voor jouw eigen groei en ontwikkeling;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
  • Maar vooral: je bent gemotiveerd om jezelf als professional te ontwikkelen!

De vacature sluit donderdag 21 april 2022 om 16:00 uur.
De eerste gesprekken zullen plaatsvinden in de week van 9 mei. Boek dit moment alvast in je agenda!

Over de sollicitatieprocedure:
Als onderdeel van de sollicitatieprocedure vragen wij jou een korte elevator pitch van jezelf voor te bereiden. Deze zul
je geven tijdens het eerste gesprek en mag maximaal 5 minuten duren. Mocht je uitgenodigd worden voor een eerste
gesprek dan krijg je hier meer informatie over.
Ga jij de uitdaging met ons aan?

Wat bieden wij?
Waar je ook werkt, wat je ook doet, als Arcadiaan draag jij bij aan onze missie ‘Improving quality of life’. Dat is wat ons
verbindt en inspireert. We geven de toekomst vorm vanuit verschillende perspectieven en bouwen aan duurzame
relaties. Samen willen we onze wereld verbeteren. Met vijf kernwaarden bouwen we aan onze Arcadis cultuur: People
First, Integriteit, Klantsucces, Samenwerking en Duurzaamheid.
Onze cultuur helpt jou je eigen carrière vorm te geven. Samen met onze klanten werk jij aan uitdagende en duurzame
projecten. Denk hierbij aan (digitaal) ontwerp, advisering, engineering, project- en managementdiensten in de
natuurlijke en gebouwde omgeving.
Arcadis biedt jou een functie met veel vrijheid om je werk zelfstandig in te vullen binnen een ambitieus en gedreven
team. Daarnaast werk je regelmatig samen met collega’s van andere disciplines. Kenmerkend voor onze cultuur zijn
inclusiviteit, diversiteit en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Op deze onderwerpen voeren we verschillende
activiteiten uit.
Arcadis geeft jou de ruimte om ideeën verder te ontwikkelen en biedt goede ontwikkelings- en
opleidingsmogelijkheden. Een populair programma voor jonge Arcadianen is Global Shapers. Ook de actieve
jongerenvereniging The Young Part zorgt voor een netwerk buiten jouw team of project. Wij hanteren marktconforme
arbeidsvoorwaarden, waaronder 30 vakantiedagen, flexibele werktijden en een resultaatafhankelijke winstuitkering. Op
onze website vind je meer informatie over ons bedrijf.

Contactinformatie
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Aron Kelderman, campus recruiter, via telefoonnummer +31 6 1190
8932 of via aron.kelderman@arcadis.com. Wij ontvangen graag jouw CV en brief (in een pdf bestand) via de
sollicitatiebutton op careers.arcadis.com. Solliciteren via de mail is niet mogelijk.
Uitzend-, detacherings- en W&S-bureaus hoeven niet te reageren, acquisitie naar aanleiding van deze
vacature wordt niet op prijs gesteld. #LI-AKN

Nu solliciteren

Wat ga je doen?

Als junior maritiem engineer ga je aan de slag met het voorbereiden, uitvoeren en rapporteren van nautische en hydraulische studies. In jouw werk maak je o.a. gebruik van specialistische software op het gebied van golven en scheepsbewegingen. Uiteraard staat de ontwikkeling van nieuwe inzichten niet stil en zal je ook bijdragen aan het up-to-date houden van onze modellen.

Je komt te werken in het nautische team binnen de adviesgroep Ports, Terminals & Assetmanagement. Het nautische team richt zich op innovatieve en technisch veeleisende projecten op het gebied van havens en vaarwegen. De vraagstukken van onze klanten hebben vaak een relatie met het aan- of afmeren en manoeuvreren van schepen en met de wind-, stroming en golfcondities in havens en vaarwegen. We voeren projecten uit over de hele wereld voor klanten als havenautoriteiten, energieontwikkelaars, aannemers en overheden. Het is dan ook van belang dat je het leuk vindt om mee te werken aan internationale projecten.

Voorbeelden van enkele projecten zijn de optimalisatie en validatie van de nautische lay-outs voor havenuitbreidingen (Calais Port), vaarwegen (Canal Seine-Nord Europe) of nieuwe (keer)sluizen (Terneuzen, IJmuiden, Afsluitdijk).
De cultuur bij de adviesgroep Ports & Assetmanagement kenmerkt zich door vakgerichtheid, nieuwsgierigheid, ondernemerschap en innovatie. Onze diepgewortelde passie is dat we “willen weten hoe het zit”.

Wat vragen wij?

Wij zijn op zoek naar een collega die oplossingsgericht is, die werkzaamheden gestructureerd aanpakt en niet bang is om knelpunten en problemen aan te kaarten en deze te zien als uitdagingen. Met een hands-on mentaliteit is het voor jou geen probleem je snel aan te passen aan wisselende omstandigheden. Ook wil jij je verder ontwikkelen in het werkveld havens en vaarwegen, nationaal en internationaal.

Jouw profiel:

  • Je hebt een afgeronde hbo/wo opleiding civiele techniek, toegepaste wiskunde of werktuigbouwkunde;
  • Affiniteit met schepen en de havenwereld is een grote pre;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, in woord en geschrift;
  • Ervaring met verschillende programmeertalen (denk aan Python, Matlab) en applicaties (denk aan AutoCAD) is een sterke pré.

Wat bieden wij?

Waar je ook werkt, wat je ook doet, als Arcadiaan draag jij bij aan onze missie ‘Improving quality of life’. Dat is wat ons verbindt en inspireert. We geven de toekomst vorm vanuit verschillende perspectieven en bouwen aan duurzame relaties. Samen willen we onze wereld verbeteren. Met vijf kernwaarden bouwen we aan onze Arcadis cultuur: People First, Integriteit, Klantsucces, Samenwerking en Duurzaamheid.

Onze cultuur helpt jou je eigen carrière vorm te geven. Samen met onze klanten werk jij aan uitdagende en duurzame projecten. Denk hierbij aan (digitaal) ontwerp, advisering, engineering, project- en managementdiensten in de natuurlijke en gebouwde omgeving.
Arcadis biedt jou een functie met veel vrijheid om je werk zelfstandig in te vullen binnen een ambitieus en gedreven team. Daarnaast werk je regelmatig samen met collega’s van andere disciplines. Kenmerkend voor onze cultuur zijn inclusiviteit, diversiteit en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Op deze onderwerpen voeren we verschillende activiteiten uit.

Arcadis geeft jou de ruimte om ideeën verder te ontwikkelen en biedt goede ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden. Een populair programma voor jonge Arcadianen is Global Shapers. Ook de actieve jongerenvereniging The Young Part zorgt voor een netwerk buiten jouw team of project. Wij hanteren marktconforme arbeidsvoorwaarden, waaronder 30 vakantiedagen, flexibele werktijden en een resultaatafhankelijke winstuitkering. Op onze website vind je meer informatie over ons bedrijf.

Contactinformatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Wies van Hoek, campus recruiter, via telefoonnummer +31 6 1167 2571 of via wies.vanhoek@arcadis.com. Wij ontvangen graag jouw CV en brief (in een pdf bestand) via de sollicitatiebutton op careers.arcadis.comSolliciteren via de mail is niet mogelijk.

Nu solliciteren

Wat ga je doen?

Duurzaamheid is een belangrijk thema bij Arcadis. Binnen de divisie gebouwen willen we onze vooraanstaande duurzame positie verder versterken. Daarbij zoeken we hulp en ondersteuning van stagiairs die ons duurzaamheidsteam helpen en ondersteunen met kennis, expertise en/of onderzoek. Onze ambitie is om met een groep van 5 – 10 stagiairs continu aan de slag te gaan om verdieping te geven aan duurzaamheid.

Hieronder staan de thema’s voor de (afstudeer)stages. We staan ook open voor je eigen initiatief. Voel je vrij om te reageren met een korte schets van jouw idee.

De thema’s:

  • Meewerkstage: loop mee in een diversiteit van projecten en/of het verbeteren van onze eigen duurzame prestatie.
  • Energietransitie:Verdieping op energietransitie in gebouwen, buurten, wijken en steden. Waar spelen we welke rol, welke oplossingen willen we bieden.
  • CO2:De gebouwde omgeving is verantwoordelijk voor circa 38% van de wereldwijde CO2 uitstoot. Welke mogelijkheden zijn er om dit te reduceren? Embodied en operationeel.
  • Circulaire Economie:Het hergebruiken van materialen is een belangrijke kans voor de toekomst van de gebouwde omgeving. Voor Arcadis is het interessant om te weten welke rol wij kunnen spelen om deze ‘transitie’ te versnellen?
  • Gezondheid en welbevinden:Een gezonde gebouwde omgeving is belangrijk. We onderschatten de impact die de gebouwde omgeving heeft op de gezondheid en welbevinden van mensen. Hoe kunnen we dit toepassen en implementeren in onze projecten?
  • Natuur en biodiversiteit:Steden en gebieden houden onvoldoende rekening met bestaande natuurwaarden of kansen om meer natuur in de stad te realiseren. Kunnen we aantonen dat meer groen en natuur in de stad leidt tot concrete meerwaarde?
  • Klimaatadaptatie:Het snelle klimaatverandering heeft impact op de gebouwde omgeving. Enerzijds is de gebouwde omgeving aan extra risico’s onderhevig, maar klimaatverandering biedt mogelijk ook kansen. Hoe zien we onze markt veranderen en welke rol kan Arcadis daarin spelen?
  • Eindgebruikers:De bouwsector in brede zin is goed georganiseerd. Maar is de opdrachtgeverskant ook goed georganiseerd? We overwegen we samen met WBCSD en/ of DGBC een Coalitie van Eindgebruikers op te richten waarbij je ons inhoudelijk en organisatorisch kan ondersteunen.
  • Mobiliteit in de stad:We staan voor een grote woningbouwopgave van 1 miljoen woningen. Dagelijks lopen de Nederlandse wegen vast met een variatie aan vervoersmiddelen. Welke mobiliteitsoplossingen passen er bij de stad en land van de toekomst? Hoe houden we Nederland bereikbaar?
  • 50L Home:Als Arcadis zijn we lid van de 50L Home Coalitie. Dit is een wereldwijde coalitie met grote partners, maar heeft ook een ‘afdeling’ in Nederland. Help je mee dit concept tot implementatie te brengen?

Naast studenten die zich willen verdiepen in een van de bovengenoemde thema’s, zijn we ook op zoek naar studenten die willen onderzoeken hoe je duurzaamheid kan integreren in de volgende processen en specialsmen:

  • Project management
  • Digitalisering
  • Energietechnieken
  • Logistieke gebouwen
  • Construeren
  • Procesinstallaties Food
  • Urban Design
  • Programmamanagement
  • Architectuur
  • Integraal ontwerpen

Wat vragen wij?

Zit jij in de laatste fase van je hbo/wo studie en ben je enthousiast om het gedachtegoed rondom duurzaamheid naar een hoger niveau te tillen? Solliciteer dan op deze vacature!

Ben jij proactief, een zelfstarter, analytisch sterk en gedreven om je te verdiepen in thema’s rondom duurzaamheid? We lezen in jouw sollicitatie graag terug naar welke opdracht jouw voorkeur uitgaat, of welk eigen initiatief jij hebt!

Je kunt solliciteren tot vrijdag 3 december 12:00. Voor de selectie van de stagiairs zullen we een selectiemiddag op ons kantoor in Amersfoort organiseren op vrijdag 17 december. Je hoort in de week van 6 december of je hiervoor uitgenodigd bent.

Wat bieden wij?

Waar je ook werkt, wat je ook doet, als Arcadiaan draag jij bij aan onze missie ‘Improving quality of life’. Dat is wat ons verbindt en inspireert. We geven de toekomst vorm vanuit verschillende perspectieven en bouwen aan duurzame relaties. Samen willen we onze wereld verbeteren. Met vijf kernwaarden bouwen we aan onze Arcadis cultuur: People First, Integriteit, Klantsucces, Samenwerking en Duurzaamheid. Kenmerkend voor onze cultuur zijn inclusiviteit, diversiteit en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Op deze onderwerpen voeren we verschillende activiteiten uit.

Arcadis biedt jou de kans om praktijkervaring op te doen in vorm van een stage of afstudeeropdracht. De inhoud van de opdracht bepalen we samen. Tijdens je stage mag je je werk flexibel indelen op verschillende locaties en werktijden. Daarnaast leer je collega’s beter kennen door deel te nemen aan activiteiten van bijvoorbeeld de actieve jongerenvereniging The Young Part. Veel stagiairs/afstudeerders groeien door naar een junior positie. Leren bij Arcadis betekent ook dat je een stagevergoeding krijgt. Op onze website vind je meer informatie over ons bedrijf.

Contactinformatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Wies van Hoek, campus recruiter, via telefoonnummer +31 6 1167 2571 of via wies.vanhoek@arcadis.com. Wij ontvangen graag jouw CV en brief (in een pdf bestand) via de sollicitatiebutton op careers.arcadis.comSolliciteren via de mail is niet mogelijk.

Om jouw sollicitatie goed te kunnen beoordelen ontvangen wij, in pdf, via de button “direct solliciteren” een recent CV en zien we graag de volgende aspecten terug in je motivatiebrief:

  • Reden sollicitatie
  • Maximale reisbereidheid
  • Beschikbaarheid (aantal uren per week en gewenste startdatum)
  • Taalbeheersing
Nu solliciteren

Wat ga je doen?

De zweetdruppels staan op je voorhoofd, nog een half uur en dan moet de eerste trein vertrekken. Je hebt de test van het ERTMS-systeem samen met collega’s bijna afgerond je loopt nog tegen enkele storingen aan. Je bent betrokken geweest bij de complete planstudiefase en toch is de praktijk weerbarstig. De tijd begint te dringen, iedereen is betrokken en ondanks de stress opereert het team optimaal. Geslaagd! De test is afgerond de systemen en het spoor zijn op tijd in dienst. De projectorganisatie heeft een topprestatie geleverd om de grote infra wijziging met succes door te voeren. Drie jaar geleden startte jij met de eerste alternatievenstudie en nu kijkt het team met trots naar de eerste trein die vlekkeloos en storingsvrij kan vertrekken. De kers op de taart na een lange voorbereiding van ontwerp tot realisatie in samenwerking met de klant, aannemers en nog vele andere partijen.

Wat zijn je taken?
Als Junior Specialist is jouw werk erop gericht om problemen op te lossen die ontstaan door gewijzigd gebruik van railinfrastructuur of implementatie van nieuwe systemen. In je dagelijkse werk word je uitgedaagd om duurzame en economisch voordelige oplossingen te ontwerpen die binnen de kaders van regelgeving en specifieke voorschriften van spoorbeveiliging installaties passen. Kernactiviteiten hierbij zijn het onderzoeken van verschillende varianten, het simuleren van de gebruiksmogelijkheden van toekomstige situaties en het in detail uitwerken van voorkeursvarianten. Al deze activiteiten zijn alleen mogelijk met een integrale blik waarbij zowel de disciplines spoor, bovenleiding en railverkeerstechniek aan de orde komen en die jij verbind. De te onderzoeken wijzigingen kunnen klein zijn (bijv. toevoegen van een wissel of verplaatsing van een sein) of zeer groot. Zoals bijvoorbeeld de herindeling van volledige emplacementen waarbij jij seinplaatsingen ontwerpt, veiligheidstoetsen uitvoert en simulaties van rij- en opvolgtijden opstelt met verschillende software-tooling. Je deelt de uitkomsten van jouw werk met collega’s en opdrachtgevers.

Binnen de projecten krijg je te maken met de nieuwste ontwikkelingen in de railsector. Dit gaat bijvoorbeeld over de aanleg van het nieuwe beveiligingssysteem ERTMS, en met de nieuwste inzichten in het uitvoeren van dergelijke projecten. Je kunt hierbij denken aan het gebruik van BIM (Building Information Model) en SE (Systems Engineering).
Jouw werkzaamheden zijn met name gericht op het Nederlandse heavy- en lightrail spoorwegennet, maar projecten in het buitenland behoren zeker tot de mogelijkheden.

Voorbeelden van projecten waaraan wij gewerkt hebben en werkzaam zijn:

  • Ombouw van emplacementen zoals Den Haag, Zwolle, Driebergen-Zeist, Den Bosch en natuurlijk de eerste ERTMS corridors;
  • Engineering (greenfield) Hanzelijn;
  • ERTMS-aanpassing Zevenaar en Kijfhoek.

Je komt terecht in een team met veel diversiteit aan expertises. In onze groep kun jij jezelf breed ontwikkelen afhankelijk van waar je interesse ligt. Denk jij te passen binnen dit functieprofiel, dan is ons team benieuwd waar jouw ambities liggen!

Wat vragen wij?

Het team Railstudies is op zoek naar een starter die houdt van puzzelen en die accuraat en gefocust kan werken. Je werkt samen met andere disciplines en weet een ontwerp integraal te optimaliseren. Jij presenteert resultaat expliciet aan collega’s en aan klanten.

Je herkent je in het volgende profiel:

  • Je hebt een afgeronde hbo of wo opleiding in technische richting. Een afgeronde minor Railtechniek is een pre;
  • Je hebt interesse in de spoorwereld;
  • Je hebt affiniteit met ICT-tools en/of programmeren;
  • Je bent proactief, initiatief nemend en zelfstandig;
  • Je bent niet alleen technisch gericht, maar vooral ook vaardig met soft skills;
  • Je hebt uitstekende beheersing van de Nederlandse én Engelse taal.

Wat bieden wij?

Waar je ook werkt, wat je ook doet, als Arcadiaan draag jij bij aan onze missie ‘Improving quality of life’. Dat is wat ons verbindt en inspireert. We geven de toekomst vorm vanuit verschillende perspectieven en bouwen aan duurzame relaties. Samen willen we onze wereld verbeteren. Met vijf kernwaarden bouwen we aan onze Arcadis cultuur: People First, Integriteit, Klantsucces, Samenwerking en Duurzaamheid.

Onze cultuur helpt jou je eigen carrière vorm te geven. Samen met onze klanten werk jij aan uitdagende en duurzame projecten. Denk hierbij aan (digitaal) ontwerp, advisering, engineering, project- en managementdiensten in de natuurlijke en gebouwde omgeving.
Arcadis biedt jou een functie met veel vrijheid om je werk zelfstandig in te vullen binnen een ambitieus en gedreven team. Daarnaast werk je regelmatig samen met collega’s van andere disciplines. Kenmerkend voor onze cultuur zijn inclusiviteit, diversiteit en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Op deze onderwerpen voeren we verschillende activiteiten uit.

Arcadis geeft jou de ruimte om ideeën verder te ontwikkelen en biedt goede ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden. Een populair programma voor jonge Arcadianen is Global Shapers. Ook de actieve jongerenvereniging The Young Part zorgt voor een netwerk buiten jouw team of project. Wij hanteren marktconforme arbeidsvoorwaarden, waaronder 30 vakantiedagen, flexibele werktijden en een resultaatafhankelijke winstuitkering. Op onze website vind je meer informatie over ons bedrijf.

Contactinformatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Aron Kelderman, campus recruiter, via telefoonnummer +31 6 1190 8932 of via aron.kelderman@arcadis.com. Wij ontvangen graag jouw CV en brief (in een pdf bestand) via de sollicitatiebutton op careers.arcadis.comSolliciteren via de mail is niet mogelijk.

Nu solliciteren

Ben jij het organisatorisch talent wat onze impactvolle projecten op rolletjes laat lopen?

Wat ga je doen?

Het Nederlandse en internationale spoornetwerk is op dit moment volop aan het innoveren. De nieuwste ontwikkelingen in de railsector zorgen voor veel werk en grote projecten. Arcadis is bij veel van deze projecten betrokken. Dit gaat bijvoorbeeld over de aanleg van het nieuwe beveiligingssysteem (ERTMS) en de laatste ontwikkelingen op digitaal vlak. Wij zijn op zoek naar een starter die deze en onze vele andere railgerelateerde projecten komt ondersteunen.

In deze functie bied je (administratieve) projectondersteuning aan onze projectleiders. Dat gaat van de maandelijkse financiële rapportages voor het management tot aan het verwerken van contractwijzigingen. Je bent daarmee een spin in het web van onze projectenorganisatie. Daarbij houd je samen met de projectleiders de voortgang en uitvoering van de projecten in de gaten. Je weet zo precies in welke fase de projecten zich bevinden en ook wat er allemaal geregeld moet worden.

Bij jouw werkzaamheden kun je denken aan:

  • Het mede aansturen van engineeringsteams
  • Intern afstemmen van resources voor jouw projecten
  • Bijdrage leveren in klantgesprekken zowel commercieel als operationeel in projecten;
  • Bijdrage leveren aan aanbiedingen en offertes
  • Opstellen van inkooporders en afhandeling van inkoopfacturen;
  • Voorbereiden van de financiële rapportages;
  • Op eigen initiatief aanbrengen van procesverbeteringen.

Je komt terecht in een team met veel diversiteit aan expertises. In onze groep kun jij jezelf breed ontwikkelen afhankelijk van waar je interesse ligt. Wil jij onze maatschappelijk relevante projecten op het gebied van spoor, railverkeerstechniek, railsignalling digitalisering, duurzaamheid en energietransitie ondersteunen? Dan heeft Arcadis een mooie functie voor jou!

Wat vragen wij?

Als projectondersteuner word je enthousiast van het structureren en bewaken van de werkprocessen van onze projecten. Je bent gestructureerd en hebt oog voor kwaliteit. Je vindt het leuk om zowel zelfstandig als in een team te werken. Daarbij signaleer je proactief richting de projectleiders en woon je projectpeilingen bij. Je hebt beschikt over een positieve en ondernemende werkhouding. Omdat dit de perfecte startersfunctie is, is werkervaring niet vereist.

Verder zijn wij op zoek naar iemand die:

  • een mbo, hbo of wo studie heeft afgerond, idealiter in de richting management, (technische) bedrijfskunde, bedrijfseconomie, administratief of aanverwant;
  • Affiniteit met techniek
  • ervaring heeft met Microsoft Office;
  • een goede beheersing heeft van de Nederlandse taal;
  • ervaring met het werken in Oracle is een mooie aanvulling, maar niet vereist.

Wat bieden wij?

Waar je ook werkt, wat je ook doet, als Arcadiaan draag jij bij aan onze missie ‘Improving quality of life’. Dat is wat ons verbindt en inspireert. We geven de toekomst vorm vanuit verschillende perspectieven en bouwen aan duurzame relaties. Samen willen we onze wereld verbeteren. Met vijf kernwaarden bouwen we aan onze Arcadis cultuur: People First, Integriteit, Klantsucces, Samenwerking en Duurzaamheid.

Onze cultuur helpt jou je eigen carrière vorm te geven. Samen met onze klanten werk jij aan uitdagende en duurzame projecten. Denk hierbij aan (digitaal) ontwerp, advisering, engineering, project- en managementdiensten in de natuurlijke en gebouwde omgeving.
Arcadis biedt jou een functie met veel vrijheid om je werk zelfstandig in te vullen binnen een ambitieus en gedreven team. Daarnaast werk je regelmatig samen met collega’s van andere disciplines. Kenmerkend voor onze cultuur zijn inclusiviteit, diversiteit en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Op deze onderwerpen voeren we verschillende activiteiten uit.

Arcadis geeft jou de ruimte om ideeën verder te ontwikkelen en biedt goede ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden. Een populair programma voor jonge Arcadianen is Global Shapers. Ook de actieve jongerenvereniging The Young Part zorgt voor een netwerk buiten jouw team of project. Wij hanteren marktconforme arbeidsvoorwaarden, waaronder 30 vakantiedagen, flexibele werktijden en een resultaatafhankelijke winstuitkering. Op onze website vind je meer informatie over ons bedrijf.

Contactinformatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Aron Kelderman, campus recruiter, via telefoonnummer +31 6 1190 8932 of via aron.kelderman@arcadis.com. Wij ontvangen graag jouw CV en brief (in een pdf bestand) via de sollicitatiebutton op careers.arcadis.comSolliciteren via de mail is niet mogelijk.

Nu solliciteren

Wat ga je doen?

Voor de adviesgroep Contractmanagement zijn we op zoek naar een enthousiaste student op zoek naar een meewerkstage. De adviesgroep Contractmanagement bestaat uit een diverse groep betrokken collega’s. Wij helpen onze klanten met het uitdenken van inkoopstrategieën, het opstellen van geïntegreerde contracten en het begeleiden van de aanbesteding voor projecten in de grond-, weg- en waterbouw. Daarnaast verzorgen wij het contractmanagement in de uitvoering, risicogestuurde toetsing en de uitvoeringsbegeleiding voor diverse opdrachtgevers in de publieke sector.

Wij bieden een uitdagende stage aan waarbij je een kijkje neemt en meewerkt in de contractadvisering, het opstellen van het contract, en het contractmanagement van projecten in de realisatiefase (toetsen van documenten van de aannemer en het beoordelen van contractwijzigingen). Het betreft vooral infrastructuurprojecten voor diverse overheden, maar ook andersoortige projecten voor bijvoorbeeld waterschappen en TenneT.

Tijdens je stage:

  • Schrijf je mee aan een inkoopstrategie;
  • Help je bij het opstellen van het (geïntegreerde) contract, voornamelijk de vraagspecificaties, die een belangrijk onderdeel zijn van de contracten;
  • Ondersteun je in aanbestedingsprocedures (verzamelen antwoorden op gestelde vragen door gegadigden);
  • Ondersteun je de toetscoördinatoren en de contractmanagers die tijdens de realisatiefase namens de opdrachtgever de juiste uitvoering van het contract bewaken;
  • Pak je enkele ontwikkelacties op voor de adviesgroep Contractmanagement.

Tijdens je stage krijg je de gelegenheid om te ervaren hoe het is om te werken bij een ingenieurs-/adviesbureau zoals Arcadis en om je de basis van het vak contractmanagement te leren en te laten ervaren.

Wat vragen wij?

Je bent bezig met een opleiding op hbo niveau richting Technische Bedrijfskunde, Civiele Techniek, Built Environment of aanverwant. Je bent beschikbaar vanaf januari/februari 2022.

Verder:

  • Je kunt jezelf tekstueel goed uitdrukken (verslagen, etc.);
  • Je bent in staat om abstract te denken en dit vervolgens concreet te maken;
  • Je bent in staat om zorgvuldig en gestructureerd te werken;
  • Je vindt het leuk om met anderen binnen het bedrijf samen te werken en hiervoor contacten te leggen;
  • Je hebt een passie voor alles wat met infrastructuur te maken heeft;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal;
  • Maar vooral: de wereld van contracten en infrastructuur vindt je interessant en zou je graag meer over willen weten en leren!

Wat bieden wij?

Waar je ook werkt, wat je ook doet, als Arcadiaan draag jij bij aan onze missie ‘Improving quality of life. Dat is wat ons verbindt en inspireert. We geven de toekomst vorm vanuit verschillende perspectieven en bouwen aan duurzame relaties. Samen willen we onze wereld verbeteren. Met vijf kernwaarden bouwen we aan onze Arcadis cultuur: People First, Integriteit, Klantsucces, Samenwerking en Duurzaamheid. Kenmerkend voor onze cultuur zijn inclusiviteit, diversiteit en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Op deze onderwerpen voeren we verschillende activiteiten uit.

Arcadis biedt jou de kans om praktijkervaring op te doen in vorm van een stage of afstudeeropdracht. De inhoud van de opdracht bepalen we samen. Tijdens je stage mag je je werk flexibel indelen op verschillende locaties en werktijden. Daarnaast leer je collega’s beter kennen door deel te nemen aan activiteiten van bijvoorbeeld de actieve jongerenvereniging The Young Part. Veel stagiairs/afstudeerders groeien door naar een junior positie. Leren bij Arcadis betekent ook dat je een stagevergoeding krijgt. Op onze website vind je meer informatie over ons bedrijf.

Heb je vragen?

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Aron Kelderman, campus recruiter, via telefoonnummer +31 6 1190 8932 of via aron.kelderman@arcadis.com. Solliciteren kan alleen via de sollicitatiebutton boven- of onderaan deze pagina, niet via de e-mail.

Om jouw sollicitatie goed te kunnen beoordelen ontvangen wij, in pdf, via de button “direct solliciteren” een recent CV en zien we graag de volgende aspecten terug in je motivatiebrief:

  • Reden sollicitatie
  • Maximale reisbereidheid
  • Beschikbaarheid (aantal uren per week en gewenste startdatum)
  • Taalbeheersing
Nu solliciteren

Wat ga je doen?
Voor de afdeling Energiesystemen (onderdeel van de divisie Mobiliteit) zijn wij op zoek naar een enthousiaste starter junior voor projecten in de hoogspanning en energievoorziening.
In deze projecten zijn we onder andere bezig met ontwerpen van hoogspanningsstations en haalbaarheidsstudies voor TenneT. Daarnaast zijn er ook veel vragen op het gebied van de energietransitie, hierin worden adviezen gegeven voor een duurzamere toekomst van Nederland.
Als junior engineer ga je berekeningen uitvoeren, ontwerpen maken en rapportages opstellen en dit wordt samen met andere afdelingen binnen Arcadis opgepakt. Het ontwerpproces zijn we aan het digitaliseren door parametrisch én in 3D te ontwerpen.

Naast ontwerpen zullen je werkzaamheden ook bestaan uit:

  • Maken van opnamerapportages (buiten).
  • Opstellen van contractdocumenten voor diverse contractvormen.
  • Het schrijven, verbeteren, analyseren en beheren van data en tooling ter verbetering van het ontwerpproces.
  • De ontwikkeling van digitalisatie in projecten.
  • Samenwerking met onze collega’s in Roemenië voor tekenwerk.

Binnen de adviesgroep Energiesystemen werken we aan diverse projecten met een enthousiast team. De groep bestaat uit 20 adviseurs en specialisten op het gebied van projectmanagement, ontwerp en technisch advies. Opdrachtgevers zijn vooral aannemers, Heavy Rail & light rail bedrijven en energiebedrijven.
Je wordt begeleid door ervaren collega’s waar je veel van gaat leren. Een perfecte startersfunctie om het vak in te rollen waarin je veel mogelijkheden hebt om te groeien!

Wat vragen wij?
en een klantgerichte instelling. Je hebt goede communicatieve vaardigheden, denkt vanuit het belang van de stakeholders en bouwt hiermee een vertrouwensrelatie op. Je werkt nauwkeuring, bent praktisch en resultaatgericht. Omdat dit de perfecte startersfunctie is, is werkervaring niet vereist.

Jouw profiel:
Je hebt een afgeronde hbo/wo studie elektrotechniek, electrical power engineering, sustainable energy technology of vergelijkbaar;

  • Je hebt een passie voor duurzaamheid en wil bijdragen aan de energietransitie;
  • Je bent sociaal sterk en vindt het leuk om naast technisch werk ook met klanten bezig te zijn;
  • Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Ga jij de uitdaging met ons aan?

Wat bieden wij?
Waar je ook werkt, wat je ook doet, als Arcadiaan draag jij bij aan onze missie ‘Improving quality of life’. Dat is wat ons verbindt en inspireert. We geven de toekomst vorm vanuit verschillende perspectieven en bouwen aan duurzame relaties. Samen willen we onze wereld verbeteren. Met vijf kernwaarden bouwen we aan onze Arcadis cultuur: People First, Integriteit, Klantsucces, Samenwerking en Duurzaamheid.

Onze cultuur helpt jou je eigen carrière vorm te geven. Samen met onze klanten werk jij aan uitdagende en duurzame projecten. Denk hierbij aan (digitaal) ontwerp, advisering, engineering, project- en managementdiensten in de natuurlijke en gebouwde omgeving.
Arcadis biedt jou een functie met veel vrijheid om je werk zelfstandig in te vullen binnen een ambitieus en gedreven team. Daarnaast werk je regelmatig samen met collega’s van andere disciplines. Kenmerkend voor onze cultuur zijn inclusiviteit, diversiteit en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Op deze onderwerpen voeren we verschillende activiteiten uit.

Arcadis geeft jou de ruimte om ideeën verder te ontwikkelen en biedt goede ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden. Populaire programma’s voor jonge Arcadianen zijn Global Shapers en het Imagineers programma. Ook de actieve jongerenvereniging The Young Part zorgt voor een netwerk buiten jouw team of project. Wij hanteren marktconforme arbeidsvoorwaarden, waaronder 30 vakantiedagen, flexibele werktijden en een resultaatafhankelijke winstuitkering. Op onze website vind je meer informatie over ons bedrijf.

Heb je vragen?
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Aron Kelderman, campus recruiter, via telefoonnummer +31 6 1190 8932 of via aron.kelderman@arcadis.com. Wij ontvangen graag jouw CV en brief (in een pdf bestand) via de sollicitatiebutton. Solliciteren via de mail is niet mogelijk.

Nu solliciteren

Fortna

Volkerrail

Maintenance Engineer

Ben jij analytisch sterk, hou jij ervan om data te interpreteren en heb jij werkervaring binnen de techniek? Dan is deze functie als maintenance engineer misschien jouw nieuwe baan!

 

Wat houdt de functie in? 

Als Maintenance Engineer draag je zorg voor het ontwikkelen, beheren en optimaliseren van onderhoudsconcepten. Daarbij werk je nauw samen met Maintenance Engineers en medewerkers binnen het team. Je werk is gericht op het ondersteunen van de uitvoering van contracten.

 

Jouw taken en verantwoordelijkheden zijn onder andere:

  • Het ontwikkelen, beheren, implementeren en evalueren van FMECA’s;
  • Het ontwikkelen, beheren, implementeren en evalueren van Onderhoudsconcepten, Onderhoud-, Inspectie-, Keuring- en Verificatieplannen;
  • Het ondersteunen bij de overdracht van FMECA, OHC’n en plannen aan Contractteams;
  • Het controleren op juiste verwerking van OHC’n in het OMS (Maximo); · Het ontwikkelen, beheren, implementeren en evalueren van taakplannen, formulieren en werkinstructies met specialisten;
  • Het ontwikkelen, beheren, implementeren en evalueren van digitale inspecties;
  • Het ondersteunen van de uitvoering bij implementatie van nieuwe werkwijzen;
  • Het opstellen en uitvoeren van verbeterplannen;
  • Het optimaliseren en afstemmen met contractteams en ICT;
  • Het landelijk uitwisselen van kennis en participeren in het beleid van VolkerRail;
  • Het deelnemen aan toekomstige tenders.

 

Wat vragen wij? 

Als Maintenance Engineer beschik je over:

  • Minimaal HBO diploma in technische richting;
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring;
  • Ervaring met methodische processen op het gebied van beheer en onderhoud;
  • Ervaring en affiniteit met automatisering, data analyse en gebruik van OMS;
  • Bovengemiddelde kennis van functionaliteiten binnen Excel;
  • Analytische vaardigheden, een financieel bewuste, samenwerkende houding met een sterk gevoel van eigenaarschap voor jouw resultaat.

Wat krijg je hiervoor terug?

  • Een marktconform salaris op basis van 4 weken. Dit betekent dus dat je 13 keer per jaar betaald krijgt;
  • Maarliefst 43 vrije dagen: 25 vakantiedagen en 18 roostervrije dagen;
  • Hybride werken: 60% kantoor 40% thuis. Je ontvangt een thuiswerkvergoeding en een werkplek;
  • Flexibel in werkplek: Het team komt wekelijks samen op het hoofdkantoor in Vianen, maar je kunt ook werken op onze kantoorlocaties in Deventer, Rotterdam, Roosendaal en Zaandam;
  • Een elektrische leaseauto om veilig en duurzaam te reizen;
  • Goede opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden, ook trainingen exclusief voor VolkerWessels medewerkers via de VolkerWessels Academy;
  • Een uitstekende pensioenregeling, zowel voor jou als voor een eventuele partner;
  • Vrijheid om de rol op je eigen manier vorm te geven en mee te denken over mogelijke verbeteringen;

VolkerRail is de spooraannemer binnen VolkerWessels. Onze passie is het verbeteren van de betrouwbaarheid en beschikbaarheid van het Nederlandse spoornetwerk. Met een team van 1000 enthousiaste collega’s werken we dagelijks aan de aanleg van nieuwe spoorlijnen en de optimalisatie van het bestaande spoornetwerk. Samen bouwen wij aan een veilig en duurzaam spoornetwerk en daar zijn wij trots op!

Check hier onze bedrijfsvideo!

Solliciteren of contact?

Enthousiast geworden? Solliciteer dan direct via de button. Voor meer informatie kun je mailen naar vacature@volkerrail.nl of bellen of whatsappen met onze Recruiter Kim 0611007547

Nu solliciteren

Kostendeskundige

Ben jij analytisch sterk, krijg je energie van cijfers en wil jij jezelf ontwikkelen tot kostendeskundige? Lijkt het jou tof om mee te denken in Tendertrajecten binnen de spoorinfra? Draag bij aan een duurzaam en veilig spoornetwerk in Nederland.

Als Kostendeskundige voor onderhoudscontracten ben jij een onmisbare speler in de tenderfase. Samen met je team doorgrond je de klantvraag, verzamel en analyseer je uiteenlopende gegevens en kom je tot een succesvolle aanbieding. Wat maakt een functie als Procescoördinator Tender/Kostendeskundige zo leuk bij VolkerRail?

  • Vanuit deze rol hou je je dagelijks bezig met één van de duurzaamste mobiliteitsvraagstukken van Nederland. Wie wilt dit nou niet?
  • We dagen je uit om buiten de kaders te denken ten gunste van creatieve oplossingen om tot een onderscheidende aanbieding te komen;
  • Je bent als een Sherlock Holmes bezig met het verzamelen en analyseren van gegevens die je nodig hebt voor het opstellen van de aanbiedingsbegroting;
  • Je slaat samen met je team een brug tussen de verschillende disciplines, bestaande uit onder andere uitvoerende afdelingen, contractmanagement en engineering. Dit zorgt ervoor dat geen dag hetzelfde is!;
  • Jouw teamgenoten zijn elke keer weer ontzettend blij dat jij het contract van de klant zo hebt beschreven dat de kern van het project duidelijk is.

Wie ben jij?

  • Je hebt HBO werk/denk niveau en affiniteit met de techniek;
  • Door jouw enthousiasme en sterke drang om succesvol te zijn zorg jij altijd voor het beste eindresultaat;
  • Communicatief ben je zeer vaardig en bent niet bang om de telefoon te pakken om je antwoordt te krijgen;
  • Verbanden leg jij makkelijk en hebt een sterk analytisch vermogen;
  • Je bent nieuwsgierig en kunt gemakkelijk schakelen tussen verschillende werkzaamheden;
  • Jou maken ze niet zo snel gek en hierdoor presteer jij goed onder druk;
  • Je bent iemand met financieel inzicht en kan planmatig werken;
  • Dagelijks werk je met Word/Excel/SharePoint/Teams, voor jou is dit gesneden koek!;
  • Je bent minimaal 32 uur beschikbaar.

Wat bieden wij jou?

  • Een jaarcontract met uitzicht op vast dienstverband;
  • Een goed salaris; €2800 – €4400 bruto per 4 weken, je krijgt dus 13 keer per jaar betaald;
  • Maarliefst 43 vrije dagen: 25 vakantiedagen en 18 roostervrije dagen;
  • Hybride werken: 60% kantoor 40% thuis. Je ontvangt een thuiswerkvergoeding en een werkplek;
  • Goede opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden, ook trainingen exclusief voor VolkerWessels medewerkers via de VolkerWessels Academy;
  • Een uitstekende pensioenregeling, zowel voor jou als voor een eventuele partner.

VolkerRail is de spooraannemer binnen VolkerWessels. Onze passie is het verbeteren van de betrouwbaarheid en beschikbaarheid van het Nederlandse spoornetwerk. Met een team van 1000 enthousiaste collega’s werken we dagelijks aan de aanleg van nieuwe spoorlijnen en de optimalisatie van het bestaande spoornetwerk. Samen bouwen wij aan een veilig en duurzaam spoornetwerk en daar zijn wij trots op.

Check hier onze bedrijfsvideo!

Solliciteren of contact?

Enthousiast geworden? Solliciteer dan direct via de button. Voor meer informatie kun je mailen naar vacature@volkerrail.nl of bellen of whatsappen met onze Recruiter Kim 0611007547

Nu solliciteren

Ontwerper Telecom, Audio & Video

Als Telecom Engineer maak jij Audio, video en telecom ontwerpen voor grote en kleine projecten binnen de spoorinfra. Je werkt aan de modernste communicatiemiddelen (o.a. van ProRail) en draagt daarmee bij aan modern, duurzaam en veilig reizen voor de wereld van morgen. Combineer jou graag jouw creatieve werk op kantoor met bezoeken buiten op het project om te zien hoe jouw idee en ontwerp in real life wordt toegepast? Bouw dan mee aan de toekomst bij VolkerRail!

 

De functie

In deze functie houd jij je bezig met het bedenken, ontwerpen en in AutoCad uitwerken van audio, video en communicatie netwerken. Hierbij kun je denken aan: Omroep, Camera’s, Informatieborden op NS stations. Maar ook lokale glasvezel, koper en LAN netwerken. Kortom veel afwisseling en uitdaging! Je vertaalt de klantwens naar een passende ontwerpoplossing. Het ontwerpen doe je aan de hand van eisen van de klant, tekeningen en overige gegevens van het project.

 

Jouw verantwoordelijkheden zijn o.a.:

  • Je bent een adviespartner in Telecom Ontwerp;
  • Je vertaalt de klantwens naar een ontwerpoplossing;
  • Je maakt principeontwerpen en stelt detailtekeningen op;
  • Je doet aanbevelingen, bespreekt de oplossingen met collega’s en uitvoerders;
  • Je stelt materiaalstaten op van jouw ontwerpen en verzorgt de bijbehorende tekeningen waarmee je aantoont dat jouw ontwerp voldoet aan de eisen van het contract en de klantwensen;
  • Je houdt bij welke uitgangspunten en voorwaarden je hanteert en welke risico’s en afwijkingen op eisen of voorschriften je ziet;
  • Je assisteert de uitvoerders met raad en daad om het ontwerp praktisch uitvoerbaar te krijgen.

Team

Als Telecom Engineer word je onderdeel van de afdeling Verwering en Ontwerp waar naast Engineering & Assetmanagement ook Account- & Tendermanagement deel van uit maken. Je werkt samen in een team van 4 Telecom Ontwerpers. Daarnaast werk je nauw samen met andere teams binnen Verwerving en Ontwerp en de collega’s op de Projecten en andere betrokken afdelingen binnen VolkerRail.

 

Wat vragen wij?

  • Je hebt een mbo- of hbo-opleiding afgerond. Bij voorkeur in de richting Elektro, Elektronica, Telecommunicatie, Telematica of Electrical Engineering;
  • Heb je een andere mbo- of hbo-opleiding of relevante ervaring, dan komen we natuurlijk ook graag met jou in contact zolang je maar gemotiveerd bent om de juiste opleidingen te volgen!;
  • Het is een pré als je bekend bent met Audio, Video systemen, glasvezel en AutoCAD;
  • Heb je al werkervaring in de telecombranche dan zien wij dat als een grote pré! Ook kennis van Systems Engineering is pré;
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal is belangrijk voor deze functie;
  • Jij bent iemand die graag het initiatief neemt en zijn/haar verantwoordelijkheid neemt.

Wat krijg je hier voor terug?

  • We bieden jou een salaris van €2500,- tot €4150,- bruto per periode van 4 weken, afhankelijk van leeftijd en ervaring;
  • Een goed salaris, afhankelijk van leeftijd en ervaring;
  • Een winstdeling die jou beloont voor jouw bijdrage aan ons succes;
  • 43 vrije dagen: 25 vakantiedagen en 18 roostervrije dagen;
  • Hybride werken: 60% kantoor 40% thuis. Je ontvangt een thuiswerkvergoeding en een werkplek;
  • Jouw vaste standplaats is Vianen, maar ook zijn er werkplekken beschikbaar op onze kantoorlocaties in Deventer, Rotterdam en Zaandam of op één van onze projectlocaties;
  • Goede opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden, ook trainingen exclusief voor VolkerWessels medewerkers via de VolkerWessels Academy;
  • Een uitstekende pensioenregeling van Pensioenfonds Rail&OV;
  • Veel uitdaging en afwisseling: je bent binnen, maar ook buiten op de projecten;
  • Vrijheid om de rol op je eigen manier vorm te geven en mee te denken over mogelijke verbeteringen.

Over VolkerRail

Wij zijn een innovatief bedrijf dat vooral bekend is door ons werk aan het spoor. We bouwen nieuwe sporen en onderhouden de huidige sporen, om ervoor te zorgen dat jij en miljoenen reizigers veilig en comfortabel kunnen treinreizen. We zijn gedreven, enthousiast, sociaal en informeel! Bij ons maak je deel uit van het team, ongeacht of je stage loopt of dat je hier al 25 jaar werkt. Je wordt onderdeel van #TeamVolkerRail, dat uit 1000 collega’s bestaat. Binnen de onderhoudscontracten zorgen wij, in opdracht van ProRail, ervoor dat de trein blijft rijden. We voeren tijdig onderhoud uit en lossen storingen op als deze optreden. Daarnaast heb je nog zo’n 17.000 collega’s binnen VolkerWessels. Gezamenlijk werken wij aan de toekomst, en bouwen wij aan een duurzame toekomst!

Nieuwsgierig geworden? Check hier onze bedrijfsvideo!

Solliciteren of contact? 

Enthousiast geworden? Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie. Voor vragen neem contact op met onze recruiter Kim 0611007547

Nu solliciteren

Junior Engineer Elektrotechniek

Audio, video en telecom ontwerpen voor grote en kleine projecten. Dat is waar jij blij van wordt! Je werkt aan de modernste communicatiemiddelen (o.a. van ProRail) en draagt daarmee bij aan modern, duurzaam en veilig reizen voor de wereld van morgen! Bij VolkerRail combineer jij jouw creatieve werk op kantoor en assisteer je met kennis buiten op het project en kun je zo de status van jouw idee en ontwerp in real life toegepast zien. Hoe gaaf is dat! Geldt voor jou dat je trots bent op wat je bedenkt en wil jij je op termijn verdiepen richting ontwerper? Kom dan binnen als Junior Telecom Engineer Audio/Video bij ons engineeringsteam in kantoor Vianen.

 

De functie

Je houdt je bezig met het bedenken, ontwerpen en in AutoCad uitwerken van audio, video en communicatie netwerken. Hierbij kun je denken aan: Omroep, Camera’s, Informatieborden op NS stations. Maar ook lokale glasvezel, koper en LAN netwerken. Het ontwerpen doe je aan de hand van eisen van de klant, tekeningen en overige gegevens van het project. Je houdt bij welke uitgangspunten en voorwaarden je hanteert en welke risico’s en afwijkingen op eisen of voorschriften je ziet. Daarnaast maak je keuzes, en van jouw ontwerpen stel je de materiaalstaten op en verzorg je de bijbehorende tekeningen waarmee je aantoont dat jouw ontwerp voldoet aan de eisen van het contract en de klantwensen.

Je komt te werken in een team van vier ontwerpers binnen jouw vakgebied, en assisteren de uitvoerders met raad en daad om jouw ontwerp praktisch uitvoerbaar te krijgen. Op grote integrale projecten werk je nauw samen met een van onze senior collega’s die jou de fijne kneepjes van het vak leert!

 

Wat ga je doen?

  • Je vertaalt de klantwens naar een ontwerpoplossing;
  • Je maakt principeontwerpen en stelt detail tekeningen op;
  • Je doet aanbevelingen en bespreekt de oplossingen met collega’s en uitvoerders.

Wie ben jij?

  • In deze junior functie beschik je over een afgeronde mbo of mbo+ opleiding. Bij voorkeur in de richting Elektro, Elektronica, Telecommunicatie, Telematica of Electrical Engineering;
  • Het is een pré als je bekend bent met Audio, Video systemen, glasvezel en AutoCAD;
  • Heb je een andere Mbo of Hbo-opleiding of relevante ervaring, dan komen we natuurlijk ook graag met jou in contact en zijn wij bereid in jouw carrière te investeren inclusief de juiste opleidingen;
  • Het is voor ons belangrijk dat je de Nederlandse taal goed beheerst. Daarnaast zoeken wij iemand die graag het initiatief neemt en communicatief vaardig is.

Wat krijg je hier voor terug?

  • We bieden jou een salaris van €2.500,- tot €3.500,- bruto per periode van 4 weken, afhankelijk van je opleidingsniveau, kennis en ervaring;
  • Je krijgt dus 13 keer per jaar betaald en daar komt ook nog eens vakantiegeld overheen!;
  • 25 vakantiedagen en 18 roostervrije dagen;
  • Je hebt de mogelijkheid om hybride te werken, 60% kantoor 40% thuis. Uiteraard krijg je een thuiswerkvergoeding om je werkplek in te richten;
  • Goede opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden;
  • Een uitstekende pensioenregeling van Pensioenfonds Rail&OV.

Solliciteren of contact?

Enthousiast en klaar voor deze nieuwe uitdaging? Solliciteer dan direct via de button. Voor meer informatie kun je mailen naar vacature@volkerrail.nl of bellen / Whatsappen met onze Recruiter: Kim van der Sluis.

Nu solliciteren

Hogeschool Utrecht

Bij team Studentparticipatie is er binnenkort weer ruimte voor een student-assistent. Lijkt je dit
interessant? Lees dan hieronder wat de functie inhoudt:

Wat is team Studentparticipatie?
Utrecht is een zeer actieve studentenstad met een grote variëteit aan studentenorganisaties.
Deze organisaties maken Utrecht niet alleen aantrekkelijk als stad om te studeren; Met hun
activiteiten dragen de organisaties ook bij aan de ontwikkeling van de studenten. Voor de
Hogeschool Utrecht is dit een belangrijke reden om studentenorganisaties en hun bestuurders
op velerlei wijze te ondersteunen. Dit doen wij als team Studentparticipatie

Wat ga ik doen?

  • Helpen voorbereiden, opzetten en organiseren van evenementen, zoals de Wintercourse en de
  • Docent van het jaar verkiezing.
  • Ontwerpen van verschillende uitingen, zoals posters en flyers voor evenementen.
  • Bijhouden van de verschillende socials van team Studentparticipatie
  • Ondersteunen van team Studentparticipatie

Wat bieden wij?

  • 8 uur per week.
  • Salaris van +/- 14 euro per uur.
  • Een 1-jarig contract met zicht op verlenging bij prettige samenwerking.
  • Een flexibele baan. Uren mogen naar eigen inzicht worden ingevuld. Thuiswerken is mogelijk.
  • Een fijne werkomgeving binnen een klein en hecht team, waarin eigen initiatieven en ideeën
  • gewaardeerd en gehoord worden. Je bent dus niet alleen uitvoerend werk aan het doen.

Wat vragen wij?

  • Je bent student aan de HU of recent afgestudeerd.
  • Beschikbaarheid per eind december, begin januari.
  • Kennis van en ervaring met grafisch ontwerpen.
  • Enthousiasme voor het nadenken over promotie via sociale media en het maken van uitingen.
  • Flexibele en betrouwbare werkhouding.
  • Affiniteit met de studentenorganisaties en genoemde evenementen is een pré, maar geen vereiste.

Interesse?
Leuk dat je wilt komen solliciteren! Stuur voor 20 december je sollicitatie naar
studentparticipatie@hu.nl. Deze mag bestaan uit een motivatiebrief (1 A4) en een CV.
Gesprekken vinden in de week van 20 december plaats.

Twijfels?
Vragen zijn meer dan welkom! Per mail mag je deze sturen naar studentparticipatie@hu.nl.
Bellen of appen kan ook: 06 4322 15 82 (Ruben Bloemkolk)
Meer informatie
Kijk ook eens op onze socials voor een goed beeld van team Studentparticipatie en de
werkzaamheden:
Facebook
Instagram
Bestuurlijk Actief Utrecht

Nu solliciteren